Negatiivne kogemus levib kiiresti

 Loe kommentaare (3)

Balteco turundusjuhi Marje Seina hinnangul peab alati müüdav toode olema kvaliteetne, sest kui kellelgi on tootega tekkinud negatiivne kogemus, levib see kiiresti.

Balteco turundusjuht Marje Sein nõustub, et kliendi tagasiside on praeguses turusituatsioonis ja keskkonnas kahtlemata oluline. “Kui kohtutakse näiteks sünnipäeval, läheb jutt ikka selleni, et räägitakse markantsetest halbadest kogemustest, samas ka headest näidetest.”

Seina sõnul peab toode olema kvaliteetne, sest kui kellelgi on tootega tekkinud negatiivne kogemus, levib see kiiresti.
Sein ei usu, et kliendi saaks luksuskaupade puhul teenust soovitama meelitada mõne väi kese kingituse või tähelepanuavaldusega. “See võib küll kliendi meeleolu tõsta, aga ostuotsus tehakse eelkõige toote kvaliteeti silmas pidades,” märkis ta. “Klient on tark, ta oskab välja valida kolm-neli sobivat toodet ja teha nende hulgast oma valiku hinnast, kauba päritolust ja kvaliteedist lähtudes.”

Adekvaatne müüja aitab teha optimaalse otsuse. Vähem tähtis pole müügiprotsess ning müüja, kes suudab anda adekvaatset infot nii enda toodete kui ka konkurendi omade kohta. “Pole mõtet toodet suuremaks rääkida, nii et kui inimene selle ära ostab, pole ta pärast rahul, kuna ei kasuta selle kõiki tehnilisi võimalusi. Ostjal on vaja aidata teha optimaalne otsus, siis tulevad inimesed ka kümne aasta pärast poodi tagasi, näiteks kui ees on uus kolimine,” ütles Sein.
Tema sõnul võiks ostule järgneda järeltagasiside: “Miks mitte küsida kliendilt mõni nädal hiljem, kas ta on tootega rahul.” Samas tuleb ettevaatlik olla, kuna inimesed on erinevad – mõnele ei istu liigne pärimine. “Näiteks vene kliendile meeldib salongis palju ­uurida ja suhelda, kinnine eestlane aga eelistab ostu vahel hoopis meili teel kinnitada,” lisas Sein.