Autor: Personaliuudised.ee • 7. mai 2024

Iga töötaja on oma ettevõtte visiitkaart

Kas aimasid, et sellel, kuidas me vabal ajal teistele oma tööst räägime või mida oma sotsiaalmeedia kontodel tööga seoses postitame, on ettevõtte brändingu vaatenurgast väga oluline roll?
Foto: Pexels.

Iga töötaja on oma ettevõtte visiitkaart ja kõik ettevõttes töötavad inimesed mängivad väga olulist rolli ettevõtte brändi kujundamisel, kirjeldab persoonibrändingu ekspert, juhtimis- coach ja raamatu „Bränd Nimega Sina“ kaasautor Olesija Saue. Me ei mõtle tihti sellele, et esindame oma ettevõtet või tööandjat ka töövälisel ajal ja oleme seetõttu justkui brändisaadikud. Tegelikkuses kujundame aga 24/7 oma tegude ja sõnadega oma firma kuvandit.

Persoonibränding ei hõlma mitte ainult suhtlust ja kommunikatsiooni väljapoole, vaid ka ettevõtte sees

Olesija toob välja, et ühe tugeva ettevõtte brändi loomise kõige lihtsam ja ka tulemuslikum viis on oma töötajate professionaalsete persoonibrändide arendamine. Sõltumata sellest, kas su kliendid on ettevõtted või eraisikud ehk kas tegutsed B2B või B2C valdkonnas, tahavad su kliendid ettevõtte brändi taga päris inimesi näha. „Nad usuvad neid päris inimesi ja nende päris sõnumeid palju rohkem, kui nad iial usuksid hästi läbimõeldud pressiteadet või osavalt kirjutatud sisuturundusartiklit. Inimestel jääb sinu töötajatest tahes-tahtmata mingi konkreetne mulje. See, kas, kuidas ja kui palju me selle mulje kujundamisega vaeva oskame või tahame näha ja kas me kasutame seda ka oma tööalaste eesmärkide saavutamiseks, ongi bränding,“ selgitab ta.

Olesija lisab, et iga mikrotegevusega saame kogu oma ettevõtte brändi inimeste teadvustes üles ehitada ja ellu äratada. Ta nendib, et persoonibränding, nagu bränding üldse, on eesmärgipärane ja läbimõeldud tegutsemine. See ei hõlma mitte ainult suhtlust ja kommunikatsiooni väljapoole, vaid ka ettevõtte sees.

Tööandja bränd on seda tugevam, mida rohkem on ettevõttes motiveeritud brändisaadikuid

„Töötajate häälel on väga palju kaalu ja tööandja bränd on seda tugevam, mida rohkem on ettevõttes motiveeritud ja teadlikke kõneisikuid ja brändisaadikuid. Kui soovid saada rohkem päringuid ja kasvatada müüki, pead investeerima oma töötajatesse ja aitama neil luua tugevaid persoonibrände. Nende kaudu jõuab sinu turundusmeeskonna loodud sisu ja väärtus õigete klientideni palju kiiremini ja efektiivsemalt,“ lausub Olesija ja tõdeb, et edukas persoonibränd ei ole ainult see, kuidas sa end sotsiaalmeedias esitled, vaid on tugevalt seotud ka su igapäevaeluga. Näiteks sellega, millistes seltskondades viibid, kellega koos aega veedad, millistel üritustel, koolitustel, konverentsidel käid või mil moel võõraste ja sõpradega suhtled. Teadlik persoonibränding annab sulle sotsiaalmeedias igas suunas võimenduse.

Oma inimesi usaldades saad kõige efektiivsemalt sotsiaalmeedia võimalusiära kasutada

Inimesed ostavad Olesija sõnul inimeste käest ja kasuliku sisu jagamine oma võrgustiku kaudu aitab sul jõuda lihtsamini piisava arvu potentsiaalsete klientideni nii, et sinu müügiinimene ei peaks neile pidevalt “pinda käima” või “agressiivselt ootama”. Muidugi eeldab see nende koolitamist ja pidevat toetamist, kuid oma inimesi usaldades ja nende persoonibrändide loomisesse investeerides saad kõige tõhusamalt sotsiaalmeedia võimalusi ära kasutada.

PANE TÄHELE!

98 protsenti töötajatest omab isiklikuks kasutamiseks vähemalt ühte sotsiaalmeediakanalit ning vähemalt 50 protsenti juba postitavad oma ettevõtte sõnumeid.

Ta toob välja, et paljud uuringud näitavad, kui märkimisväärseid muutusi võib aset leida, kui julgustada töötajaid ka isiklikes sotsiaalmeediakanalites ettevõtte kohta käivaid postitusi jagama. „Simon Kemp toob välja, et töötajate jagatud sisu on kolm korda usaldusväärsem kui ettevõtete jagatud sisu. Samuti elame me kaasa (laigime, kommenteerime) 8 korda rohkem töötajate postitustele ja 24 korda suurema tõenäosusega ka jagame seda sisu oma võrgustikus. Lisaks sellele saavad isikliku kontakti kaudu tulnud potentsiaalsed kliendid meie klientideks 7 korda suurema tõenäosusega, kui ühegi teise müügikanali kaudu tulnud kliendid,“ selgitab Olesija.

Persoonibrändingu ekspert räägib, et rahvusvaheline PR firma MSL Group toob välja, et töötajatel on keskmiselt 10 korda rohkem sotsiaalseid kontakte (social contacts) kui ettevõttel ja kui ettevõtte sõnumit jagab töötaja, jõuab see 561 korda kaugemale kui ettevõtte ametlikes kanalites. Ta lisab, et 98 protsenti töötajatest omab isiklikuks kasutamiseks vähemalt ühte sotsiaalmeediakanalit ning vähemalt 50 protsenti juba postitavad oma ettevõtte sõnumeid.

„Tööandjate jaoks on selline olukord nii võimalus kui ka väljakutse. Oluline on aru saada, kuidas panna enda kasuks tööle reaalsus, mida ei saa enam muuta. Need on põhjapanevad numbrid, mis võivad oluliselt nii su ettevõtte müügi- kui ka kasuminumbreid mõjutada.“

Töötajatele tuleb anda põhjus, miks nad peaksid ettevõtte sõnumit jagama

Olesija tõdeb, et loomulikult kasutaksid paljud ettevõtted seda võimalust, kui see nii lihtne oleks. Tihti on mure selles, et töötajad ei soovi ettevõtte sisu isiklikes kanalites edasi jagada. Tema sõnul saab selle aga mõlemale poolele kasulikuks muuta.

„Kui sa keskendud strateegiliselt oma töötajate persoonibrändide loomisele ja arendamisele, kaob ka väga levinud probleem, et töötajad ei taha ettevõtte sõnumit jagada või ei viitsi seda levitada. Nad teeksid seda hea meelega, neile tuleb lihtsalt anda põhjus, MIKS nad seda tegema peaksid.“

“Nende oma professionaalse persoonibrändi kasvatamine ja arendamine on selleks väga hea põhjus,“ lausub ta ja lisab, et tugeva persoonibrändiga töötajad on oma tööandja parim kommunikatsiooni- ja müügikanal ning seetõttu peaks iga tööandja toetama oma töötajate persoonibrändi kujundamist ja siduma selle oma toote või teenuse brändiga. Mida tugevam persoonibränd töötajal on, seda tugevam brändisaadik on ta ettevõttele.

Sinu parim müügi- ja turunduskanal on sinu töötajad

Olesija leiab, et tugev ettevõtte bränd on oluline vundament kogu strateegia ja sõnumi väljatöötamisel, kuid sõnum levib persoonibrändide kaudu ja uued ärivõimalused tekivad inimeste vahel. Sinu parim müügi- ja turunduskanal on Olesija sõnul sinu töötajad. Kui töötajate persoonibränding on integreeritud müügi- ja turundusprotsessi, võib see tuua kaasa reaalselt mõõdetavaid müügitulemusi ja märkimisväärset müügikasvu.

„Integreerimine tähendab, et hakatakse üksikute juhuslike postituste asemel neid teadlikult oma persoonibrändi ning teiste müügi- ja turundustegevustega siduma. Jah, see eeldab strateegiat ning inimeste koolitamist ja nende toetamist. Aga vaid juhul, kui usaldad oma inimesi ja investeerid nende isiklike brändide loomisesse, saavad nad sinu ettevõtte brändi katuse all jagada oma võrgustikes sinu brändi lugu, mis sind ettevõttena eristab ja sulle seeläbi müügitulu toob.“

“Ettevõtted ja nende juhid, kes on mõistnud persoonibrändingu tähtsust tänapäeva muutuvas ärimaailmas ja selle ka strateegiliselt kasutusele võtnud, on kordades edukamad kui konkurendid. On aeg kas muutustega kaasa minna või rongist maha jääda,“ nendib ta.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700